Поради Батькам
Шановні батьки, скористайтеся нашими порадами:
• Подавайте дітям приклад хорошої поведінки.
• Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
• Змінюйте оточення, а не дитину.
• Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
• Висловлюйте свої бажання позитивно.
• Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.
• Висувайте реальні вимоги.
• Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
• Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
• В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
• Обирайте виховання без побиття та крику.
• Крик або постійні докори є шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
• Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.
• Діти часто не розуміють, чому їх покарано. Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
• Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.
• Діти мають право на позитивне ставлення до себе. Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.
«Якщо ви породили дитину - це означає, що на багато років наперед ви віддали їй усі свої думки, всю свою увагу і всю свою волю…».
А.С. Макаренко
ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ!
Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не карай несправедливо, не відмовляй у своїй довірі, дай дитині привід любити тебе.
ОБЕРІГАЙ СВОЮ ДИТИНУ!
Захищай її від фізичних та моральних небезпек навіть тоді, коли доводиться поступатися власними інтересами чи навіть ризикувати власним життям.
БУДЬ ГАРНИМ ПРИКЛАДОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ!
Прищепи Їй повагу до традиційних цінностей, сам живи у злагоді з ними, стався до дитини з почуттям відповідальності. Дитині потрібна дружна родина, в якій шанують і люблять старих, підтримують щирі стосунки з ріднею та друзями. Дитина повинна жити в такій сім’ї, де панує правда, чесність, скромність та гармонія.
ПОГРАЙСЯ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ!
Знайди для неї час, розмовляй із нею, грайся, як це їй подобається, сприймай її забави серйозно. Ознайомся зі світом її уявлень.
ПРАЦЮЙ РАЗОМ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ!
Допомагай дитині, коли вона хоче взяти участь у роботі. Коли дитина вже підростає, привчай її бути учасником усіх господарських справ. Під час дозвілля та канікул дитина повинна теж підтримувати активну діяльність як у школі так і вдома.
ДОЗВОЛЬ ДИТИНІ НАБУТИ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ.
Дитина визнає лише той досвід, який вона впізнала особисто. Твоя власна досвідченість часто буває зайвою для твоєї дитини. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть коли це пов’язано з певним ризиком. Дитина, що її надміру оберігають, дитина, застрахована від будь-якої небезпеки, часом стає соціальним інвалідом.
ПОКАЖИ ДИТИНІ ПЕРЕВАГУ НА МЕЖІ ЛЮДСЬКОЇ СВОБОДИ!
Батьки повинні розкрити перед дитиною чудові можливості розвитку та утвердження людської особистості відповідно до особистостей кожного. Водночас дитині слід показати, що будь-яка людина має визнавати й дотримуватися певних меж в своїх вчинках як у родині, так і в колективі, в суспільстві; додержуватися законів і правил співжиття.
ПРИВЧАЙ ДИТИНУ БУТИ СЛУХНЯНОЮ!
Батьки зобов’язані слідкувати за поведінкою дитини, скеровувати її так, щоб її вчинки не задавали прикрощів ні їй самій, ні іншим.
СПОДІВАЙСЯ ВІД ДИТИНИ ЛИШЕ ТАКОЇ ДУМКИ ЧИ ОЦІНКИ, НА ЯКУ ЗДАТНА ВІДПОВІДНО ДО СТУПЕНЯ ЗРІЛОСТІ ТА ДОСВІДУ!
Дитині потрібно час, щоб навчитися орієнтуватися в цьому складному світі. Допомагай їй, як тільки можеш, вимагай від неї власної думки або самостійного висновку лише в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до ступеня свого розвитку та набутого досвіду.
ДАЙ ДИТИНІ МОЖЛИВІСТЬ ДІСТАТИ ТАКІ ВРАЖЕННЯ, ЩО ЗГОДОМ МАТИМУТЬ ЦІННІСТЬ СПОГАДІВ!
Дитина "живиться" так само, як і дорослі враженнями. Вони дають їй можливість ознайомитися з життям інших людей та з навколишнім світом.
ЗАПАМЯТАЙ!
• Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
• Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.
• Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.
• Якщо дитина росте у докорах, вона вчиться жити з почуттям вини.
• Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.
• Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.
• Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
• Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.
• Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.
• Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
• Коли дитина живе в розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Короткий сімейний кодекс:
• Надайте життю дитини можливість протікати природнім шляхом, щоб могли розкритись природжені можливості вашої дитини.
• Більшість наших дітей - прості діти, рідні але “звичайні ”. Не прагніть зробити з них “вундеркіндів, ставлячи перед ними надмірні, непосильні вимоги.
• У різних дітей - різні здібності. Здібності потрібно розвивати!
• Щоб підготувати дитину до життя, треба дати їй надійну систему знань, вмінь та навичок. Це - її озброєність.
• Не орієнтуйте навіть найздібнішого учня на виключність. Завжди поруч може виявитись хтось сильніший, обдарованіший, працьовитіший.
• Успіху в житті може досягти тільки активна дитина. Ростіть людину дії, людину вчинку.
• Дозволяйте дитині ризикувати. Залишайте за дітьми право на помилку.
• Правильно виховувати може тільки той, хто знає свою дитину - розуміє його переваги і недоліки, відчуває його настрій.
• Не прискорюйте штучно розвиток своєї дитини.
• Довіряйте своїй дитині! Аналізуйте її вчинки з хорошого, а не з поганого боку.
• Будьте терплячі. Виховуйте дитину вимогливою любов’ю. Наша нетерпимість - невіра у власні сили.
• Не будьте до дітей байдужі! Вони повинні якомога раніше відчути свою значимість, навчитися поважати себе.
• Не розглядайте дитину як власність, не ростіть її для себе, не тіште своє самолюбство, не прив’язуйте до себе занадто тісно.
• Ніколи не відмовляйтесь допомогти дитині. Надавайте їй допомогу - віру.
• Ставтесь до дитинства серйозно. В житті нема чернеток і пауз, нема підготовчих періодів. Дитинство - період життя.
• Ніколи не говоріть, що ви не маєте часу виховувати свою дитину. Ми виховуємо її стилем життя, спілкуванням до праці і дозвілля. Виховуємо своєю присутністю і відсутністю.
• Оцінюючи свою дитину, говоріть їй не тільки про те, чим ви не задоволені, а і що вас радує в ній.
• Ростіть щасливу дитину! Для цього намагайтесь бути щасливими самі.
Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре?
Скористайтеся нашими порадами:
• Подавайте дітям приклад хорошої поведінки.
• Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
• Змінюйте оточення, а не дитину.
• Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
• Висловлюйте свої бажання позитивно.
• Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.
• Висувайте реальні вимоги.
• Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
• Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
• В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
• Обирайте виховання без побиття та крику.
• Крик або постійні докори є шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
• Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.
• Діти часто не розуміють, чому їх покарано. Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
• Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.
• Діти мають право на позитивне ставлення до себе. Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.
Шановні батьки! Може, вам стане у нагоді напівжартівливий меморандум дитини, складений психологами від її імені :
• Не псуй мене. Я чудово знаю, що мені зовсім не потрібно все, що прошу. Я просто перевіряю тебе.
• Не бійся бути твердим зі мною. Це краще, бо надає мені упевненості.
• Не застосовуй до мене сили. Це вчить мене тому, що сила – найголовніше у світі. Краще, якщо ти мене просто переконаєш.
• Будь послідовним. Це бентежить мене та змушує намагатися уникати робити те, що мені під силу.
• Не обіцяй, коли не впевнений, що зумієш дотриматися своєї обіцянки. Це послабить мою віру в тебе.
• Ігноруй мої провокації . інакше я прагнутиму отримувати все нові й нові « перемоги».
• Не дуже засмучуйся, коли я скажу тобі: « Я тебе ненавиджу». Насправді, я не це маю на увазі, я хочу , щоб ти пошкодував про те, що ти мені зробив.
• Не змушуй мене почуватися дитиною, тому що я надолужу «дорослою» поведінкою.
• Не роби за мене того, що я можу зробити сам. Не змушуй мене почуватися немовлям, тому що я постійно вимагатиму твоєї допомоги.
• Не виправляй мене перед людьми, я охоче послухаю, якщо поговориш зі мною тихо без свідків.
• Не намагайся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Тоді я чомусь не дуже добре чую, а слухаюсь іще гірше. Я зроблю все, чого ти хочеш, але давай поговоримо про це пізніше.
• Не читай мені проповіді. Ти б здивувався, якби дізнався, що я добре усвідомлюю, що погано, а що – добре.
• Не змушуй мене почуватися так, ніби мої помилки – це гріхи. Я повинен вчитися робити помилки без відчуття того, що я поганий.
• Не чіпляйся до мене. Бо я буду захищатися й оглухну.
• Не вимагай пояснень моєї поведінки. Іноді я справді не знаю, чому я це зробив.
• Не виправдовуй занадто мою чесність. Мене легко настрахати, і тоді я говоритиму неправду.
• Не забувай. Що я люблю експериментувати, Я вчуся життю. Тому прошу тебе змиритися з цим.
• Не захищай мене від наслідків моєї поведінки. Я повинен вчитися з досвіду.
• Не відштовхуй мене, коли я ставлю чесні запитання. Інакше ти побачиш, що я шукатиму відповіді хто зна де.
• Не відповідай на «дурні» чи безглузді запитання. Якщо відповідатимеш, то швидко зрозумієш, що я просто хочу тримати тебе біля себе.
• Ніколи не натякай на те, що ти бездоганний і непогрішний. Це надто багато вимагатиме від мене.
• Не шкодуй, що ми небагато часу разом. Головне те, як ми його провели.
• Не дозволяй, щоб мої страхи стривожили тебе. Тоді я ще більше боятимусь. Демонструй мені свою сміливість.
• Не забувай, що я не можу жити без доброго розуміння та заохочення. Чесно зароблене схвалення іноді забувається, а лайка – ніколи.
• Стався до мене так, як ти ставишся до своїх друзів, тоді і я буду твоїм другом. Пам’ятай, я більш навчуся з прикладу, а не з критики.
І крім того, я тебе так люблю! І завжди прагну твоєї любові!
Навігація
- Головна
- Про школу
- Адміністрація
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Безпечність середовища
- Методичні комісії
- Кабінети
- Організація освітнього процесу
- Методична робота
- Виховна робота
- Учнівське самоврядування
- Робота з обдарованими дітьми
- Нормативні документи
- Дистанційне навчання
- Освітні програми закладу
- Заходи по підготовці до ЗНО та НМТ
- Протидія булінгу
- Корисні посилання
- Громадська приймальня
- Замовлення підручників
- Методична скарбничка
- НУШ
- НУШ 5-7 класи
- Критерії оцінювання
- Дільничий інспектор
- Новини
- Психологічна служба
- Профорієнтаційна робота
- Поради батькам
- Контакти
- Пошта
- Ми у Facebook
Новини
Короткий текст новини
Контакти
Адреса: Вінницька обл, Хмільницький р-н, с. Іванів, вул. Гагаріна 28
Тел.: (04333)37374
Email: IVANIV.SCHOOL@UKR.NET